611pELEPOBL  

這首歌是女主角要送給前男友的傻瓜歌 覺得自己曾經像個傻瓜愛著

很喜歡這樣簡單的旋律 配上Keira Knightley獨特聲線 好棒啊!

 

e9ab2ddeab96f15c333657a8c8e1511b  

Keira Knightley-Like a Fool 綺拉奈特莉-像個傻瓜

 

We take a chance from time to time

我們時不時在愛情裡選擇冒險

And put our necks out on the line

甚至會在其中自找麻煩

And you have broken every promise that we made

你已經打破我們彼此之間的承諾

And I have loved you anyway

而我還深愛過你


Took a fine time to leave me hangin' out to dry

選擇一個最佳時機悄悄離開我 把我忽略在一旁

Understand now I'm greivin'

能理解我現在如此悲傷嗎?

So don't you waste my time

所以 不要浪費我的時間

Cause you have taken

因為你已經帶走我的一切

All the wind out from my sails

我的人生就此停止了

And I have loved you just the same

而我還是深愛過你

 

We finally find this

我們終於發現彼此的愛

Then you're gone

而你卻要離開

Been chasin' rainbows all along

一直不斷追逐美好的人生

And you have cursed me

而你卻咒罵我

When there's no one left to blame

當誰都不應該被譴責的時候

And I have loved you just the same

而我還是深愛過你


And you have broken every single fucking rule

你已經打破這該死的每條規則

And I have loved you like a fool

而我就像個傻瓜深愛過你

 

(隨意翻譯 比較白話文 有錯請留言指教 謝謝) 

arrow
arrow

    hakunamatata26 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()