close

Sam Smith - How Will I Know (Mark Chill Remix)  

剛開始聽到這首歌其實不是聽到他唱的 是出自一位歌手媽媽 深深被母愛吸引 

那位歌手媽媽是唱Sam Smith翻唱的唷 也是爆好聽!

結果去youtube找了Sam Smith的版本 也是非常好聽啊!

其實原唱Whitney Houston好像是比較有點偏向動感曲風吧?但我個人是比較喜歡鋼情抒情的啦 哈哈

 

Sam Smith-How Will I Know 山姆史密斯-我怎麼會知道

 

Oh it's you I know, you're the one I dream of

哦 我知道就是你 你就是我夢裡出現的人

Looks into my eyes, takes me to the clouds above,

看進我的眼裡 將我帶到雲端上面

Oh I lose control, can't seem to get enough,

哦 我失去了控制 似乎還無法意猶未盡呢

When I wake from dream, tell me is it really love,

當我從夢中甦醒 告訴我這是真的愛我嗎

 

How will I know if you really love me

假如你真的愛我 我怎麼會知道

I say a prayer with every heart beat

我每次都是真心的祈禱

I fall in love whenever we meet

每當我們見面 我就會陷入情網

I'm asking you what you know about these things

我問你 你知道發生什麼事情嗎

 

How will I know if you're thinking of me

假如你在想我 我怎麼會知道

I try to call but I'm too shy (can't speak)

我試著打電話 但我太害羞 (不敢開口)

Falling in love is so bitter sweet

陷入情網是這麼的苦中帶甜

This love is strong why do I feel weak

這份愛是如此強烈 為何我會感到乏力

 

Oh wake me, I'm shaking, wish I had you near me now,

哦 喚醒我 我正顫抖著 希望你現在就在我身邊

Said there's no mistaking, what I feel is really love,

告訴我感受到的愛並沒有錯 

 

How will I know

我怎麼會知道

How will I know

我又怎麼會知道

How will I know

我怎麼會知道

How will I know

我又怎麼會知道

 

How will I know if you really love me

假如你真的愛我 我怎麼會知道

I say a prayer with every heart beat

我每次都是真心的祈禱

I fall in love whenever we meet

每當我們見面 我就會陷入情網

I'm asking you what you know about these things

我問你 你知道發生什麼事情嗎

 

How will I know if you're thinking of me

假如你在想我 我怎麼會知道

I try to phone but I'm too shy (can't speak)

我試著打電話 但我太害羞 (不敢開口)

Falling in love is so bitter sweet

陷入情網是這麼的苦中帶甜

This love is strong why do I feel weak.

這份愛是如此強烈 為何我會感到乏力

 

(個人翻譯 有錯誤請糾正唷 謝謝)

 

maxresdefault  

arrow
arrow

    hakunamatata26 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()