ICantLetGoSMASHCastVersionfeatJenniferHudson_zpsf97f1709  

當我在看奧斯卡頒獎典禮聽到這首歌的時候 深深被Jennifer Hudson的歌聲震憾了

雖然我人不在現場 但我還是透過電視感受到Jennifer Hudson的power

聽這首歌時不知不覺就讓我在電視機前眼匡泛淚

 

Jennifer Hudson-I Can't Let Go 珍妮佛·哈德遜-我放不下 中英歌詞

 

They say nothing lasts forever/他們都說沒有所謂的永遠
Well, I wish that that were true/好吧 那我希望那是真的
Cause this aching in my heart won't go away/因為這種心痛會在我心中長駐

They say everything must change/他們說這一切都必須有所改變
They say that time will see it through/他們說時間會帶我們看到一切
Well, I've listened and I've waited for that day/好吧 我聽著而我會等到那一天

But I wake up with this anger/但我帶著憤怒醒來
And the pain won't let me be/而我不會讓痛苦伴隨我
And the smile I share/和我分享的快樂
Is only there for show/這都只是我的逢場作戲

If I hang on to this heartache/如果我持續不斷的心痛
Then my soul will not be free/那我則不會將我的靈魂釋放
So I keep trying/所以我不斷嘗試
But I just cannot let go/但我就是無法割捨

I can't let go/我放不下
I need it to remind me/我需要它來提醒我
I can't let go/我放不下
Oh, I just repeat the past/哦 我只是在重蹈覆轍

And though your arms are saying yes/雖然你正在對我招手
I feel my heart keeps saying no/我感受到我的心不斷地拒絕
I want to love you/我想要愛你
But I can't let go/但我就是無法釋懷

I have lived through bad beginnings/我曾經歷過不好的開始
And I've seen unhappy ends/而我也看到了不愉快的結局
So I close the book/所以我把書收起來
Before the story starts/在我知道故事開始之前

I'm just a witness to my lifetime/我只是見證了我的一生
And I'm a stranger to my friends/對朋友而言我只是位陌生人
I'm a trafficker/我是個小人
Of broken, damaged heart/帶著破碎受損的心

Now you ask me to start over/現在你要求我重新來過
But it's easier said than done/但它談何容易
And the memories are strong when they arise/而回憶都在他們出現時而強烈
And when heartache comes a'calling/當呼喚而來的心痛
I won't even try to run/我甚至不會嘗試逃跑
Cause it's all that makes me know that I'm alive/因為這一切都使我知道我還活著

I can't let go/我放不下
I need it to remind me/我需要它來提醒我
I can't let go/我放不下
Oh, I just repeat the past/哦 我只在重蹈覆轍

And though your arms are saying yes/雖然你正在對我招手
I feel my heart keeps saying no/我感受到我的心不斷地拒絕
I want to love you/我想要愛你
I wanna love you/我想要愛上你
I wanna love you/我想要愛上你
But I can't let go/但我就是無法釋懷

No, I can't let go/對 我無法釋懷
Won't you help me/何不來幫助我
Help me to let go./幫助我放下



(自行翻譯 有錯請留言糾正 謝謝)

 

B-gcbNNIUAAA1wD.jpg-large  

 

 

 

 

 

arrow
arrow

    hakunamatata26 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()