square-600  

聽到這首的時候 發現聲音怎麼很耳熟

原來Sleeping At Last這個樂團的聲音也有在暮光之城出現哦!

這首歌前奏大概有1分多鐘哦 雖然歌詞看似平淡 卻是講述對方失去後多想重新來過

*不要等到失去後 才懂得珍惜唷* 這句是不變的道理 很多人都懂 卻很多人也做不到

p.s:這首歌是在電影愛愛小確性出現的背景音樂 不是原聲帶裡的歌喲!

 

Sleeping At Last-Light 照亮 

 

May these words be the first/也許這些字眼會是你
To find your ears./第一次聽進去
The world is brighter than the sun/世界會比太陽還要更亮
Now that you’re here./現在 你在這裡
Though your eyes will need some time to adjust/雖然你的雙眼需要一點時間來適應
To the overwhelming light surrounding us,/鋪天蓋地的光圍繞著我們

I’ll give you everything I have./我將給你我所擁有的一切
I’ll teach you everything I know./我將教你我所知道的一切
I promise I’ll do better./我保證 我將會做更好
I will always hold you close,/我將永遠將你擁緊
But I will learn to let you go./但我會學習讓你離開
I promise I’ll do better./我保證 我將會做更好
I will soften every edge,/我將把每一個尖銳的地方磨平
I’ll hold the world to its best,/我會保持世界最好的地方
And I’ll do better./而我將會做得更好
With every heartbeat I have left/隨著每一寸我離失的心跳
I will defend your every breath,/我將會守護你每一次的呼吸
And I’ll do better./而我將會做得更好

’Сause you are loved./因為你愛過
You are loved more than you know./你被愛的比你所知道的更多
I hereby pledge all of my days/在此 我發誓我所有的日子
To prove it so./為了證明這一點
Though your heart is far too young to realize/雖然你的心靈離現實來說太年輕了
The unimaginable light you hold inside,/難以想像你內心所有擁有的光芒

I’ll give you everything I have./我將給你我所有擁有的一切
I’ll teach you everything I know./我將教你我所知道的一切
I promise I’ll do better./我保證 我會做得更好
I will always hold you close,/我將永遠將你擁緊
But I will learn to let you go./但我會學習讓你離開
I promise I’ll do better./我保證 我將會做更好
I will rearrange the stars,/我將重新排列所有的星星
Pull ‘em down to where you are./將它們拉近你所在的地方
I promise, I’ll do better./我保證 我將會做得更好
With every heartbeat I have left,/隨著每一寸我離失的心跳
I’ll defend your every breath./我將會守護你每一次的呼吸
I promise I’ll do better./我保證 我將會做得更好
I will soften every edge,/我將把每一個尖銳的地方磨平
Hold the world to its best./我會保持世界最好的地方
I promise I’ll do better./我保證 我將會做得更好
With every heartbeat I have left,/隨著每一寸我離失的心跳
I’ll defend your every breath,/我將會守護你每一次的呼吸
(I’ll do better.)/我將會做得更好

 

(自行翻譯 有錯誤請留言糾正 謝謝)

arrow
arrow

    hakunamatata26 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()