Adele-When We Were Young 愛黛兒-當我們年輕時


Everybody loves the things you do 每個人都喜歡你做的一切
From the way you talk 你談吐的方式
To the way you move... 你的一舉一動
Everybody here is watching you 你是所有人目光的焦點
'Cause you feel like home 因為你讓我感受到家的溫暖
You're like a dream come true 也因為你讓我美夢成真

But if by chance you're here alone 如果你碰巧一個人在這兒
Can I have a moment? 我可以在這片刻擁有你嗎?
Before I go? 在我離開之前
'Cause I've been by myself all night long 因為我已經孤單一整晚了
Hoping you're someone I used to know 希望你依然是我認識的那個人

You look like a movie 你就像一部電影般
You sound like a song 你的聲音如此悅耳
My God 天啊
This reminds me, Of when we were young 這提醒了我 在我們年輕時

Let me photograph you in this light 讓我在這閃耀的光線下拍下你的模樣
In case it is the last time 這情形已是最後一次
That we might be exactly like we were 這可能像我們從前一樣
Before we realized 在我們意識到
We were sad of getting old 我們因為長大感到難過
It made us restless 這使我們焦躁不安
It was just like a movie 這就像一部電影般
It was just like a song 這就像一首歌

I was so scared to face my fears 我害怕去面對我的恐懼
Cause nobody told me that you'd be here 因為沒有人告訴我你會在這兒
And I swore you moved overseas 而我發誓 你搬去國外
That's what you said, when you left me 當你離開我時 你是這麼說的

You still look like a movie 你依然像一部電影般
You still sound like a song 你的聲音如此悅耳
My God, this reminds me 天啊 這提醒了我
Of when we were young 在我們年輕時

Let me photograph you in this light 讓我在這閃耀的光線下拍下你的模樣
In case it is the last time 這情形已是最後一次
That we might be exactly like we were 這可能像我們從前一樣
Before we realized 在我們意識到
We were sad of getting old 我們因為長大感到難過
It made us restless 這使我們焦躁不安
It was just like a movie 這就像一部電影般
It was just like a song 這就像一首歌

When we were young... 在我們年輕時
(When we were young) 過去的一切
When we were young... 在我們年輕時
(When we were young) 過去的一切

It's hard to win me back 這很難讓我回頭
Everything just takes me back 當一切讓我回頭時
To when you were there 去到有你的地方
To when you were there 去到有你的地方
And a part of me keeps holding on 一部分的我始終無法忘記
Just in case it hasn't gone 萬一這一切真的還未消失
I guess I still care 我想我仍然在乎著
Do you still care? 那你呢?

It was just like a movie 這就像一部電影般
It was just like a song 這就像一首歌
My God, this reminds me 天啊 這提醒了我
Of when we were young 在我們年輕時

When we were young... 在我們年輕時
(When we were young) 過去的一切
When we were young... 在我們年輕時
(When we were young) 過去的一切

Let me photograph you in this light 讓我在這閃耀的光線下拍下你的模樣
In case it is the last time 這情形已是最後一次
That we might be exactly like we were 這可能像我們從前一樣
Before we realized 在我們意識到
We were sad of getting old 我們因為長大感到難過
It made us restless 這使我們焦躁不安
I'm so mad I'm getting old 我因為長大感到憤怒
It makes me reckless  這使我如此魯莽
It was just like a movie 這就像一部電影般
It was just like a song 這就像一首歌
When we were young 在我們年輕時


(自行翻譯 有誤請留言糾正 謝謝)


arrow
arrow

    hakunamatata26 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()